• Best Of:

• Advertisements

1 Mai in Bulgaria, o alta perspectiva

V-am adus flori din Bulgaria , dupa cum ati vazut ieri, si pe langa flori v-am adus fotografii( am facut 800, in jur de 100 vor ajunge pe Picasa, aici sau pe DeviantArt) si pe langa fotografii o alta parere despre Bulgaria.

Se tot vehiculeaza prostii si zvonuri rautacioase prin presa si la radio despre Bulgaria. Inainte de scandalul masinilor furate forumurile erau pline de pareri din aceeasi categorie, despre politie, talhari, etc etc.

O sa va prezint lucrurile din perspectiva mea.

Am avut de ales intre Ungaria si Bulgaria. Am ales-o pe a doua fiindca este mai aproape si avusesem parte de experiente placute cu ocazia primelor doua vizite. Ne-am facut un traseu destul de incarcat, astfel incat sa vedem cat mai multe locuri interesante. Am iesit din tara pe la Vama Veche, am oprit in drum la Cap Kaliakra, ne-am continuat drumul spre Balcic, unde am oprit in prima seara.

Cap Kaliakra e un loc de vis, pe care am avut ocazia sa il descoperim in cea mai frumoasa perioada, plin de flori si cu relativ putini turisti. Asta probabil fiindca romanii merg in Bulgaria la soare si la mare si nu ca sa viziteze locuri interesante. Se parea ca numai noi stiam ce cautam la Cap Kaliakra in timp ce restul turistilor se ratacisera pe acolo.

Un punct de lauda la adresa bulgarilor e acela ca pun taxa de intrare, asa cum este firesc, insa nu mai cer si taxa foto, asa cum fac dragii nostrii conationali peste tot.

Am petrecut cateva ore bune la Kaliakra plimbandu-ne pe unde ne-am dorit, facand poze si stand la soare si nu am fost deranjati decat de conationalii nostri prea galagiosi.

Pana la Kaliakra drumurile erau marginite de tufe de liliac inflorit si putinele campuri necultivate erau pline de flori si eoliene.

Bulgarii au sute de eoliene, noi una, care nu merge.

In Balcic rezervasem o camera tripla la un hotel dragut din apropierea gradinii castelului. Am fost primiti frumos, am fost tratati cu respect, ne-am lasat bagajele si am plecat la plimbare, pe jos. Am mers vreo 4 km prin Balcik pe inserat la dus si pe intuneric la intoarcere. Orasul parea sa fie unul de la noi fiindca de pretutindeni auzeam limba romana si vedeam masini cu numere de Romania.

Dupa ce am strabatut toata statiunea am mers la masa. Era tarziu, majoritatea clientilor se pregateau sa plece din restaurant insa nu ne-a spus nimeni, ne pare rau, inchidem, cum ni s-ar fi intamplat la noi in tara. Nici nu ne-au trantit farfuriile pe masa doar doar o sa plecam mai repede cum am patit de nu stiu cate ori pe meleagurile noastre.

Ne-am continuat a doua zi drumul spre Nisipurile de Aur unde am mai stat o noapte si in a treia zi am plecat spre Veliko Tarnovo, un oras de munte cu o cetate impresionanta si o istorie pe masura.

Nu va voi povesti in detaliu calatoria, vreau doar sa va recomand cateva locuri pe care nu trebuie sa le ratati daca veti alege sa vizitati Bulgaria si sa va spun cat din ceea ce se aude la radio e adevarat si cat nu.

Sa incep cu zvonurile.

Hotii de masini: Bulgaria, cel putin litoralul bulgaresc era supraplin de masini cu numere de Romania care nu mai aveau loc in parcari. Printre masinile romanesti, majoritatea luxoase, erau ratacite si cateva masini bulgaresti vechi si muncite.

Din miile de masini ale romanilor care au petrecut 1 mai in Bulgaria au fost furate trei masini nesimtit de scumpe si presa a inceput sa teasa povesti extravagante despre furturile de masini din Bulgaria cand la noi in tara se intampla aceleasi lucruri si nu ne mai lamentam atat.

Am auzit si noi, in seara petrecuta la nisipuri de furtul de masini insa am auzit si ce masini au fost furate: un X5, un X6 si un A6. Am rasuflat usurati, noi, cu Loganul, eram in deplina siguranta.

Politia si amenzile: Bulgaria are drumuri foarte bune. Unele sunt peticite, putinele care au gropi le au semnalizate. In Bulgaria, romanul frustrat de drumurile de acasa simte nevoia sa alerge. Nu am vazut roman care sa respecte semnele cu limitari de viteza si care sa mearga cu mai putin de 120 chiar si in zone in care limita era de 60. Recunosc, si bulgarii cu masinile lor vechi, gata gata sa se dezintegreze mergeau repede insa romanii erau de zece ori mai multi si mai grabiti.

In cei 700 de km facuti pe teritoriul Bulgariei am vazut trei masini de politie  pe cand la noi, de la Bucuresti la Targoviste se intalnesc, zilnic, cel putin 5 echipaje de politie puse pe capatuiala.

Noi am fost singurii romani care au mers regulamentar si chiar radeam de Robert spre sfarsitul calatoriei, ca e singurul roman care pleaca din Bulgaria fara amenda sau fara a fi nevoit sa dea spaga.

Parerea mea ca ca toti cei care primesc amenda sau sunt fortati sa dea spaga au incalcat regulile pe care in Romania le respecta mai de frica, mai de nevoie si dupa ce primesc ceea ce merita merg acasa, scriu pe forumuri suparati si ii sperie pe credulii care iau forumurile ca litera de lege in materie de sfaturi de calatorie.

Din punctul nostru de vedere Bulgaria e o tara foarte asemanatoare cu Romania, putin mai saraca si mai modesta, un loc de vizitat, cu hoteluri decente cu tarife pe masura, cu oameni primitori care stiu sa isi faca datoria de gazde cu naturalete si zambetul pe buze.

Am descoperit in calatoria de trei zile patru locuri extrem de frumoase pe care vi le recomand.

Primul este Cap Kaliakra, al doilea e Balchik( portul, castelul si gradinile acestuia), al treilea Veliko Tarnovo, un oras superb cu o cetate pe masura si ultimul loc, in care ne-am propus sa revenim pentru a-i dedica o zi intreaga, este parcul natural Rusenski Lom cu bisericile din stanca de la Ivanovo.

Am decis ca in locul relatarilor sa dedic fiecarui loc un album pe picasa fiindca este una din situatiile in care fotografiile explica mult mai bine decat as putea eu sa o fac, motivele pentru care va recomand respectivele destinatii.

Am inceput, in ordine cronologica, cu Cap Kaliacra si gasiti albumul aici.

Istoria, in imagini, va continua…

Advertisements

6 Responses

1. Aa, multumim pentru detalii:D daca o sa vreau si eu sa merg candva, sunt sigura ca o sa-mi foloseasca:) in special de locuri si de furturi (lipsa lor:D). de mersu ilegal nu mi-e frica :)) si asta nu pt ca s-ar culca darmina cu aia ca sa ne scape de amenda..

Legat de restaurant, sa ti se tranteassca farfuria nu mi se pare normal, dar sa fii anuntat ca se inchide, sau grabit, sau sa nu mai fii acceptat, cred ca e normal. N-au si oamenii un program?:-? adica ma pun in locul lor.. cat de dragut ar fi sa te pregatesti sa pleci dar sa mai vina vreo 2 clienti?

super poza cu macii 🙂 par nitel diferiti de cei ai nostri, sau efectul e un pic altul I guess.

• Vorbeam mai devreme cu Ioan si i-am spus ca ar trebui sa facem o plimbare cel putin pana la Ivanovo. Cred ca o sa va placa foarte mult locul ala.
      Cat despre flori, desi la prima vedere par a fi maci, nu sunt, fiindca au altfel de frunze. Eu am cerut sa se opreasca masina pe campul cu flori rosii tocmai fiindca semanau cu macii dar mai de aproape am vazut ca ma inselasem. O sa iti arat mai multe poze cand o sa treci pe aici. Ma bucur ca ai gasit utila povestirea mea.

2. Nu-i adevărat! Noi avem mai multe eoliene, care nu merg!
    Florile grena, cred că sunt bujori, din câte îmi dau seama.

• M-am gandit la voi cand am vazut atatea flori, pe campuri si in gradina castelului. Cred ca ati fi facut de zece ori mai multe fotografii, probabil ca am fi avut nevoie de un abonament de o saptamana pentru gradina.
      Cu voi, cred ca as merge pentru a treia oara la Balchik.

3. Don’t tempt us!

4. […] Iesirea din Bulgaria a fost marcata de un cer albastru si de niste flori rosii cum nu am mai vazut. […]