Friends don’t let friends fly Wizzair

Dupa experiente socanta traita cu Wizzair in decembrie in zborurile spre si din Oslo am capatat o foarte mare teama de companiile low cost. Bine, nu una atat de mare incat sa nu imi mai cumpar bilet la ei cand este de 3 – 4 ori mai ieftin decat la companiile decente, dar una destul de mare.

Asa se face ca am luat cu teama bilete pentru Dublin cu Ryanair. Teama era justificata si de faptul ca citisem in destule review-uri in perioada cand eram foarte suparata pe Wizzair ca Ryanair este si mai rau.

Nimic mai fals, Ryanair este o companie absolut ok, cu care o sa zbor cu drag de cate ori voi avea ocazia. Ca sa va explic de ce spun asta o sa fac o simpla comparatie intre cele doua experiente si asa va si povestesc ce am patit cu Wizz.

Bagajul de cala:

La Ryaniar am platit 15€ pe un bagaj de cala de 15 kg de care nu prea am avut nevoie. ( o sa vedeti imediat de ce)

La Wizzair am platit mult mai mult pe un bagaj de cala de 30 de kg ( aveam nevoie de el fiindca mergem in Islanda si durata calatoriei era mai mare)

Situatiile nu sunt comparabile asa ca nu o sa aleg o favorita pe acest criteriu.

Bagaj de mana:

La Ryan ai 2 bagaje de mana : unul de 55x40x20 cm  si altul mic ( geanta mea foto s-a incadrat perfect)

Avantaje :

• bagajul de mana mare are aceleasi dimensiuni permise la companii normale deci nu iti vei cumpara altul special ca sa poti zbura cu ei.
  • Nu am vazut niciun pasager care sa fie obligat sa isi plateasca bagajul de mana pe motiv ca e prea mare.

La Wizz exista un singur bagaj de mana de 42x32x25cm. Asta inseamna ca trebuie sa iti cumperi bagaj special pentru companii low cost. Chiar si cu un asemenea bagaj un angajat extra zelos, arogant si prost crescut poate veni in orice moment sa iti spuna ca bagajul tau e prea mare si trebuie sa platesti 50 de euro in plus. Atentie, daca ai trecut de check in si crezi ca ai scapat de problema asta te inseli, cineva va face acelasi lucru la poarta si va mai jecmani inca 50% din pasagerii care au scapat de primul filtru.

Nu ai voie cu nimic altceva in mana, o geanta de laptop, aparat foto sau poseta, trebuie sa le inghesui undeva sau sa platesti. La plecarea la Oslo am ajutat o pasagera care trebuia sa plateasca 50de euro pentru o geaca pe care o avea intr-o punga. I-am bagat geaca la mine in bagaj ca sa o lase sa treaca fara sa plateasca, iar despre atitudinea individului care a facut asta nu o sa comentez fiindca prefer sa nu vorbesc (prea) urat.

Castigator detasat, Ryanair pentru decenta si bun simt si nicio dovada de hotie.

Orarul zborului :

Cu Ryanair am decolat si aterizat conform orarului prestabilit.

Cu Wizzair am decolat 2 ore mai tarziu decat se prevazuse, prea putin ca sa fie obligati sa ne despagubeasca, prea mult ca sa mai avem sanse sa prindem orice mijloc de transport din aeroportul din mijlocul pustietatii norvegiene pana in Oslo ( aflat la peste o ora distanta). Fiindca aveam deja bilete de tren luate pentru a ajunge in Oslo le-am pierdut ( 150 de euro).

Mai mult, ne-am trezit ca nu aveam cum sa plecam spre Oslo si urma sa pierdem o noapte de cazare ( peste 100 de euro) si sa petrecem noaptea pe camp fiindca aeroportul se inchidea dupa aterizarea noastra.

Printr-o minune am gasit o romanca de treaba care ne-a dus in Oslo cu masina desi a trebuit sa ocoleasca pentru asta. De la Wizzair si angajatii lui din Otopeni, Oslo sau call center nu am primit nicio explicatie, niciun ajutor si nici macar o solutie, oricat de absurda, sau vreo farama de bun simt, compasiune sau de customer service decent.

Castigator detasat Ryanair.

Conditiile din avion :

La Ryan am calatorit in conditii decente, cu loc pentru picioare si liniste pe durata zborului. Da, nu se servesc gustari si la Ryan se vad pana si bilete de autobuz in timpul zborului insa asta nu e un deranj atat de mare.

La Wizz pe zborul de intoarcere la OSLO am avut parte de cea mai ingrozitoare experienta de zbor din lume. Pe scurt imaginati-va o productie cinematografica romaneasca de gen Las fierbinti meets Avionul condamnatilor si va faceti o idee. Mai adaugati niste urlete, injuraturi si vulgaritati mult peste ce produce cinematografia romaneasca si va faceti o idee despre ce am avut de indurat in timpul zborului, vreo 3 ore, spre amuzamentul si sub privirile tampe ale insotitorilor de zbor Wizz care nu le-au spus niciodata scandalagiilor sa inceteze, nici nu au incetat vreodata sa ii aprovizioneze cu alcool.

La Wizzair esti amenintat de 10 ori pe zbor ca daca fumezi in avion vei fi arestat la aterizare, dar se pare ca sa te imbeti  un porc, injuri si deranjezi zeci de oameni timp de 3 ore si mai bine este un comportament nesanctionat si perfect normal.

De loc pentru picioare la Wizz nu se poate vorbi fiindca locurile cu spatiu decent se platesc, iar in celelalte trebuie sa iti tii picioarele la gura si daca ai 1.70m.

Ca sa facem o scurta comparatie in cifre lucrurile stau cam asa :

Ryanair : 50 euro zbor dus / intors + 15 euro bagaj de cala pe sens

Wizzair : 50 euro zbor dus/ intors + intre 38 si 48 euro bagaj de cala( in sezon sau in afara lui) +  150 ron bagaj mic ( daca nu ai deja) + 60 euro bagaj de mana ( foarte probabil)+ posibile costuri cu pierderi de zboruri conectate/ autobuze/ trenuri/ cazari + traume in urma conditiilor de zbor.

Dupa intoarcerea din tara m-am razboit pe mail vreo 3 saptamani cu reprezentantii WizzAir carora le-am cerut sa imi returneze banii pierduti pentru bilete de tren. In primele saptamani au refuzat sa imi raspunda altfel decat cu bla bla-ul politic absurd si s-au oferit, gentili, sa imi returneze costurile cu mancarea consumata in Otopeni si apelurile telefonice efectuate, evident dupa ce le furnizam bonurile pentru respectivele achizitii.

Acum eu stiu ca este scump un sandvis pe Otopeni, dar sa imi propui sa imi returnezi 30 de lei si contravaloarea a 10 minute de convorbiri telefonice gratuite cand m-ai facut sa pierd 150 de euro mi se pare o bataie de joc. Am insistat cu incapatanare sa le cer banii pierduti si mi-au explicat cum au foarte multe zboruri cu aceeasi aeronava si apar probleme neprevazute care culmea, dureaza tocmai bine cat sa nu fie obligati sa te despagubeasca.  In plus, au mintit cu nerusinare afirmand ca aeronava a suferit reparatii, motiv pentru intarziere, asta in conditiile cand am vazut-o chiar noi aterizand cu intarziere, debarcand pasagerii si imbarcandu-ne imediat, ori nu cred ca se fac reparatii in zbor.

In concluzie, dragi prieteni si cititori, nu zburati cu Wizzair. Am facut-o eu si am platit pentru asta cu mai multi bani si nervi decat ar fi meritat. O sa o fac cel putin inca o data in viitorul apropiat cand am de gand sa port un tricou cu mesajul : « Friends don’t let friends fly Wizzair ».

Daca va pretuiti starea de spirit, nervii si nu vreti sa platiti pentru o calatorie oribila intr-o caruta zburatoare murdara si populata de indivizi cu probleme grave de igiena si consum de substante stati departe de Wizzair si clientii ei majoritari si asigurati-va luxul unei calatorii decente si prin decente ma gandesc, modest, la o calatorie similara uneia cu un autobuz bucurestean la ora de varf.

Ah, v-am spus oare ca pe durata celor 3 ore de zbor de la Oslo la Bucuresti scaunul meu a fost lovit constant, cam la 3 minute odata cu genunchii, de vecinul mirositor de pe scaunul din spate, iar in autobuz principalele subiecte de discutie erau pe marginea timpului petrecut la puscarie in Norvegia ?

Stiti ca nu obisnuiesc sa fac asta, dar pentru un prieten atat de bun cum este Wizz o sa va rog sa dati share acestui articol ca sa ajunga la cat mai multi oameni care ar face bine sa aleaga sa zboare cu o companie macar decenta, daca cele serioase sunt prea scumpe.